HYKKER - Kamera IP Wi-Fi 360 Home Secure

Witam...

A więc może czas na stworzenie mojego pierwszego BLOG’a na temat urządzenia i oprogramowania, które osobiście nie stworzyłem. Omówiony temat został sprowokowany zakupem pewnego urządzenia a następnie zadaniem pewnego pytania na znanym ogólnopolskim forum ELEKTRODA.

Zdjęcie ze stony www.hykker.com

Pewnego dnia (nie zgaduję dokładnej daty) byłem z żoną i dziećmi na zakupach w sklepie zwanym „Biedronka”, żona gdzieś tam pląsała po alejkach kupując zapasy żywności a moją uwagę przyciągnęło pewne urządzenie szczelnie zamknięte w pewnej plexi gablocie, do której klucz dostępu miał tylko drugi po bogu, czyli pracownik ochrony.

Po przyjrzeniu się urządzeniowi postanowiłem go zakupić i zamontować na posesji.

Nie powiem ile kamera kosztowała, nie powiem, co po tygodniu jej używania wiedziałem o posesji i nie powiem, jakie efekty pracy owa kamera osiągnęła, powiem tylko tyle, że wkrótce pojawiła się następna kamer a potem jeszcze dwie.

Łącznie dzisiaj mam już cztery kamery i całą posiadłość pilnuje mi czterech pracowników ochrony zarabiających 0 zł, –mimo iż najniższą krajową opisują odpowiednie rozporządzenia (hi hi hi).

A skoro mowa o prawie i rozporządzeniach, to na początek podpowiem, że umieszczając kamery na własnej posesji nie musimy o tym komunikować sąsiadów za pomocą tablic informacyjnych typu „TEREN MONITOROWANY”, ale!!! –To jest bardzo ważne!!! –Nie wolno nam ustawiać kamer w ten sposób, aby nagranie z nich śledziło coś więcej niż własną posesję oraz ewentualnie fragment drogi publicznej przed nią, o którą zgodnie z prawem powinniśmy dbać, (ale tutaj nie o tym). –Opisywana kamera jest kamerą obrotową, nikt użytkownikowi nie zabroni sprawdzić horyzontu w celu oceny pogody, ale nie można ustawić kamery na okno sąsiada lub też jego plac!!!

Skoro już wstęp mamy za sobą to omówię działanie kamery:

HYKKER - Kamera IP Wi-Fi 360 Home Secure

Na początek spoglądamy w instrukcję obsługi i doczytujemy się, że jest aplikacja do pobrania na smartfon, owszem pobieramy ją i w tym momencie zostajemy zaskoczeni brakującymi słowami w instrukcji obsługi, czyli brak informacji jak zainstalować oprogramowanie na PC z systemem Windows. Wiele osób dzisiaj korzysta z smartfonów, ale wyobraźmy sobie, że o ile podgląd w czasie rzeczywistym jest w porządku to podczas przeglądu wstecz trafiamy na pewne nieudogodnienia, jeszcze więcej problemów pojawia się w momencie archiwizacji nagrań z powodu pojemności smartfonów, przełączenie podglądu na cztery kamery jednocześnie w smartfonie można uznać za jakiś żart, –prędzej czy później każdy właściciel kamery uzna ten sprzęt za zabawkę lub się zastanowi nad profesjonalnym wykorzystaniem tego sprzętu.

Osobiście wybrałem profesjonalne wykorzystanie sprzętu, początki były trudne, nie wiedziałem, od czego zacząć, ale dzisiaj w moim blogu opowiem Wam o tym jak używać kamery z systemem Windows.

Kliknij, aby powiększyć

Na początek, zaczniemy od przeglądu informacji zawartych w naszym domowym routerze, w tym celu logujemy się do urządzenia i tam bez problemu możemy sprawdzić IP naszej kamery. Przepisujemy adres IP do przeglądarki internetowej i tu się pojawia pierwszy problem, otóż większość z nas ma na komputerach Windows 10 oraz przeglądarkę EDGE i po wpisaniu adresu IP pojawi się niemiły komunikat o błędzie, w celu pominięcia problemu uruchamiamy Internet Explorer 11, który to Windows 10 ma zainstalowany (o ile ktoś nie wyłączył tej opcji) dostępny w Menu > Akcesoria systemu.

Przy pierwszym uruchomieniu przeglądarka zainstaluje dodatek „NETSurveillance WEB” po czy pojawi się okienko proszące o login i hasło. O ile hasło ustawiamy w smartfonie i je znamy to login może być zaskoczeniem, po całodniowych męczarniach stwierdziłem, że wystarczy wpisać „admin”. Po wpisaniu danych pojawia się strona, na której w otwartym okienku klikamy „OK” i oglądamy podgląd z kamery. W otwartej witrynie mamy dostęp do wszystkich funkcji kamery, które nie są widoczne w aplikacji na smartfonie, można nawet wykonać archiwizację danych. Zdecydowanie za pomocą tej funkcji trudno połączyć się z poza domu czy też oglądać podgląd z kilku kamer jednocześnie.

Przeszukując internet można natrafić na wiele ciekawostek odnośnie omawianej kamery a przede wszystkim poznać producenta oprogramowania, jak to robimy? –Otóż do odczytanego IP kamery dopisujemy „/err.htm”, przykład:

http://192.168.1.10/err.htm

Tym sposobem poznajemy producenta kamery i oprogramowania, klikamy na wskazany link „http://www.xiongmaitech.com” i otwieramy stronę, z której pobierzemy program CMS dla systemu Windows, aby tego dokonać na początek w prawym górnym rogu przeglądarki wybieramy „English”, następnie w menu „SUPPORT” klikamy „Download”, po otwarciu strony wybieramy „Complete software”, po otwarciu ponownie „Complete software”, gdy się otworzy to klikamy „CMS(Central Manage System)”, po otwarciu klikamy w „Download”, przechodzimy do następnej strony i wybieramy „Click To Download”, zapisujemy pobrany plik (wyskoczy komunikat o niezweryfikowanym dostawcy, ale nie przejmujemy się tym), wykonujemy instalację (tego już nie będę opisywał, ale gdyby były problemy to proszę pytać).

Kliknij, aby powiększyć

Po instalacji uruchamiamy program i zostajemy zaskoczeni podaniem hasła, tym razem jednak nic nie robimy i klikamy po prostu „OK”.

Po uruchomieniu się programu ukazuje nam się obszerne okno gdzie na głównym planie pojawiają się cztery charakterystyczne okienka z napisem „H.265++ XVR”, w dolnej prawej części można dotrzeć MENU zawierające przełączniki typu „PTZ”, „Kolor”, „System”, „Odtwarzanie”, „Zaawansowane” i „Wyloguj”.

W celu dodania naszych kamer to właśnie z tego MENU na początek wybieramy „System”, po czy w prawym panelu ukaże się nam „Urządzenia”, „Ustaw. Lokalne”, „Konf. Urządzeń”, „Konta” i „Lista zdarzeń”.

Po kliknięciu „Urządzenia” otworzymy okienko za pomocą, którego dodanym nasze kamery, usuniemy je czy też przeprowadzimy inne modyfikacje a w tym eksport i import danych. Na początek dodamy lokalizację, warto zaznaczyć, że lokalizacji można dodać kilka, następnie dodajemy urządzenia.

Po otwarciu się okna „Edytuj” ukazuje się kilka opcji wyboru połączenia z urządzeniem, zaznaczamy „Cloud” w celu wykorzystania ID naszej kamery, można skorzystać z wyszukiwani z IP kamery, ale warto pamiętać, że kamera może zmienić swoje IP i wtedy program już się z nią nie połączy. Po wpisaniu ID kamery wpisujemy nazwę Użytkownika, która fabrycznie jest ustawiona na „admin” oraz hasło, które ustawiliśmy przy pierwszym uruchomieniu kamery, –o którym była mowa w przypadku podglądu za pomocą przeglądarki internetowej. Warto również zmienić nazwę kamery z „Test” na inną. Po wybraniu „OK” nastąpi test połączenia z kamerą i jeżeli wszystko zostało podane poprawnie kamera zostanie dodana do listy urządzeń. Jeżeli mamy kilka kamer powtarzamy opisaną czynność do momentu podłączenia wszystkich kamer.

Po dodaniu wszystkich kamer czas je w końcu uruchomić, w tym celu w lewej części okna klikamy prawym przyciskiem myszy na ustanowionej nazwie lokalizacji i wybieramy „Automatycznie podłączyć urządzenie”, w otwartym okienku zaznaczamy wszystkie kamery lub u dołu klikamy „Wszystkie” oraz dodajemy ptaszka przy „Otworzyć odpowiednie wideo”, po wybraniu „OK” obraz z kamer powinien się pojawiać w okienkach z napisem „H.265++ XVR” lub w dolnej części okna pojawią się wpisy o zaistniałych błędach.

Jak już wspomniałem w „Menu” znajduje się przełącznik „PTZ”, po jego wybraniu ukazuje nam się konsola pozwalająca na sterowanie naszą obrotową kamerką.

 

Oczywiście program pozwala nam też między innymi przejrzeć archiwalny zapis z karty pamięci kamery czy też wykonać szczegółowe ustawienia parametrów kamery, których nie spotkamy w aplikacji telefonu –jednak na ten temat można poczytać szukając za pomocą Googla instrukcji obsługi do programu CMS.

 

opracował AJOT 2021

 

 

 


Ostatnia aktualizacja 25.08.2021r. godz.: 22:01


W dniu 11-04-2020r. o godz. 15:57
Piotr napisał:
Cześć.
Jak tę Hykker podłączyć, bo już nie ma siły - pewnie coś źle albo wcale wykonuję ...
Włączona krzyczy że oczekuje na konfigurację - nie widać jej w routrze (UPC Connect Box, inne urządzenia kompy dwa plus dwa fony widzi jak trzeba).


Bardzo prosze krok po kroku od wyjęcia kamerki z pudła pliss ...

Mam zainstalowane to, co podpowiadałeś na forum:
"Program VMS_112015 dla komputerów z systemem Windows"

Pozdrawiam

W dniu 11-04-2020r. o godz. 16:38
AJOT napisał:
Pierwsze uruchomienie następuje z smartfona, inaczej do tej pory mi się nie udało.
Po pierwszym uruchomieniu zobaczysz IP kamery na routerze.
Pobierz program opisany w tym dziale, jest lepszy niż ten o którym wspomniałem na forum.

W dniu 14-04-2020r. o godz. 18:57
Andrzej napisał:
Witam.
Mam jakiś problem z dopisaniem kamerek do CMS. Domyślnie występuję użytkownik "admin" bez hasła, ale wszelkie kombinacje (oraz pozostawienie bez "kombinacji) daje ten sam efekt: "nazwa użytkownika lub hasło jest niepoprawne". Dodałem również i testowałem konto użytkownika (w System>Konta) o tym samym loginie i haśle co w aplikacji na androida.
Pozdrawiam

W dniu 15-04-2020r. o godz. 10:20
AJOT napisał:
Użytkownik o ile w smartfonie nie został zmieniony to będzie "admin", hasło też należy odczytać ze smartfona i je przepisać -wątpię, aby hasło było nieustawione i puste. Ponadto czy ten sam problem występuje przy dostępie do kamerki za pomocą adresu IP (dostęp opisany na tej stronie)?

W dniu 16-04-2020r. o godz. 12:33
Andrzej napisał:
Przy próbie oglądania za pomocą IE chciał zainstalować dodatek active, której nie pozwalał zainstalować system Windows. Zainstalowałem teraz z uprawnieniami administratora. W oknie z nazwą użytkownika i hasłem próbowałem podać zestawy (admin - hasło z komórki, Admin -hasło z komórki, admin - puste pole, nazwa użytkownika z komórki - hasło z komórki, nazwa użytkownika - puste pole) i zawsze "nieprawidłowa nazwa lub hasło". Pytanie poboczne: czy można podgląd zainstalować na komórce żony? Też mi się nie udaje i prosi o hasło (którego wpisanie nie daje efektu).

W dniu 17-04-2020r. o godz. 09:14
AJOT napisał:
Jeżeli działa na jednym telefonie to musi działać na IE i na drugim telefonie, jeżeli odrzuca hasło to pewno zapomniałeś jakie było -a jeżeli nie, to może resecik kamery za pomocą szpileczki dostarczonej w opakowaniu i ponowne ustawienie hasła na wszystkich urządzeniach?
Podgląd można zainstalować gdzie tylko się da.

W dniu 18-04-2020r. o godz. 10:32
Krzysztof napisał:
Witam, Zainstalowałem CMS, obraz z kamerki jest ale nie potrafię dodać "Dekoder". PO wpisaniu w Zaawansowane/Dekoder IP mojego PC dostaję komunikat "Nie można znaleźć urządzenia". Poproszę o jakąś podpowiedź.
Pozdrawiam

W dniu 21-04-2020r. o godz. 19:28
Rafał napisał:
Program internet explorer uniemożliwił tej witrynie zainstalowanie kontroki ActiveX.

I co teraz?

W dniu 21-04-2020r. o godz. 19:36
Rafał napisał:
ok poszło, ale mam ten problem co Andrzej...

W dniu 21-04-2020r. o godz. 19:43
Rafał napisał:
Admin
"hasło z kamery"

W dniu 23-04-2020r. o godz. 11:38
AJOT napisał:
admin -nie Admin -pisze w opisie.

W dniu 28-04-2020r. o godz. 23:42
LeonZ napisał:
Wszystko działa prócz zapisu na dysk nic nie można zapisać mimo ustawień. Nie można wybrać żadnego dysku do zapisu.

W dniu 13-06-2020r. o godz. 10:02
Artaa napisał:
Dla informacji na stronie producenta jest też info o appce Androidowej od producenta a nie Hykkera, więcej kamer i innych opcji:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobile.myeye&hl=pl

Sprawdziłe działa

W dniu 15-01-2021r. o godz. 17:22
Krzysiek napisał:
Witam, czy jest możliwość odpalenia tej kamery na linux ? Debian/ubuntu lub linux mint?

W dniu 15-01-2021r. o godz. 20:26
AJOT napisał:
Nie pomogę, nie próbowałem, podpowiem:
przeczytaj opis i spróbuj -o efektach możesz napisać...

W dniu 18-02-2022r. o godz. 20:03
Paweł napisał:
Dzień dobry. Zanim trafiłem na Pański wpis korzystałem i korzystam z VMS. Mam skonfigurowany w nim zapis obrazu z kamer na twardy dysk. Zainstalowałem CMS i nie mogę w nim znaleść miejsca, w którym można ustawić dysk do zapisu kamer.
Nie jest to ścieżka w katalogu CMS-a podana we właściwościach programu.
Czy ma pan tego rodzaju doświadczenia z CMS-em i może się podzielić nimi.
Pazdrawiam,

W dniu 19-02-2022r. o godz. 09:09
AJOT napisał:
Proszę sprawdzić pocztę, lub zapraszam poniżej:
https://sklep-ecsystem.pl/uploads/Instrukcje_obs%C5%82ugi/Instrukcja%20obs%C5%82ugi%20CMS%20i%20IP%20Manager%20secured.pdf

Tutaj możesz wpisać swoją opinię lub dodać komentarz:


Nick:  @-mail:  
(@-mail nie jest wyświetlany na liście wpisów.)
Twój wpis:

Przepisz kod z obrazka:  
 

 





z tego co wiemy od stycznia 2012 oglądano nas: 331448 razy...

opracował AJOT 2007-2022